Tips & tricks | 10x motivatie tips voor school/werk

Soms is het lastig om gemotiveerd te blijven voor je school of werk. Vooral als je een tijdje niks hebt gedaan of je door het thuiswerken je motivatie bent verloren. In deze blog geef ik jullie 10 tips om je motivatie weer terug te krijgen!

1. Stel doelen

Bedenk waarom je bent begonnen en wat je allemaal wil bereiken. Door doelen te stellen en te visualiseren, maak je het voor jezelf overzichtelijker en zal je ook meer motivatie krijgen.

Lees ook je doelen sneller en makkelijker haalbaar maken!

2. Plan van aanpak

Ik weet het je word gek van die plannen van aanpak die je allemaal voor je school of werk moet gaan schrijven, maar toch helpt dit echt. Maak een plan van aanpak hoe je je doelen gaat behalen, dan heb je ook geen smoesje meer om eronder uit te komen!

3. Planning

Als je dan een plan van aanpak hebt gemaakt en je weet nu hoe je wat gaat doen, maak dan een planning. Bekijk wat je per dag wil gaan maken of doen en maak hier een planning van. Voer de planning ook echt uit!

4. 2 minuten truc

Vaak kijken we op tegen het beginnen aan een taak, maar eenmaal begonnen gaat het eigenlijk best prima. Door de 2-minuten truc, zet je jezelf aan de slag. Het werkt als volgt: zeg tegen jezelf dat je een taak 2-minuten lang gaat uitvoeren, als je daarna nog steeds geen motivatie hebt, mag je stoppen! Dan heb je tenminste 2 minuten iets gedaan. Vaak realiseren we ons, dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was om te beginnen aan de taak en gaan daarom na de start van de 2-minuten gemakkelijk door!

5. Ochtendroutine

Je bent veel productiever als je ’s ochtends wakker word om dezelfde tijd als altijd. Wanneer je vroeg opstaat heb je ook meer aan je dag. Zorg voor een goede ochtendroutine, zo begin je je dag in rust en houd je dit de hele dag vast. Zo kan je goed de dag door!

Lees ook een productieve quarantaine ochtendroutine creëren.

6. Beweeg en eet gezond

Beweging is heel belangrijk als je je goed wilt kunnen focussen, het bevordert namelijk je bloedsomloop waardoor je je beter gaat concentreren. Ook is het heel belangrijk ook veel eiwitten, minerales en vitamines binnen te krijgen, dit zorg er namelijk voor dat je goed en gezond functioneert, dit zowel metaal als fysiek.

7. Omgeving

Vind uit waar jij je het best kan concentreren en waar jij het beste te werk gaat. Of dit nou op de bank, grond, keukentafel of aan je bureau is. Bedenk ook wat voor jou het beste werkt qua geluiden. Wil je dat het helemaal stil is of heb je liever een muziekje op de achtergrond.

8. Electronica

Laat je niet afleiden door je telefoon, tablet of laptop. Je bent dan gauw geneigd om even snel een bericht te sturen naar iemand, even snel te scrollen door facebook en even snel een foto te plaatsen op instagram en voordat je het weet zijn we al 4 filmpjes, 50 reacties en 100 likes verder. Heb je wel je laptop nodig? Zorg dan dat je afgesloten bent van alle social media en focus je alleen op wat je moet doen.

Lees ook Hoe creëer je meer rust in je hoofd ondanks het drukke leven.

9. Vrije tijd

Zorg voor voldoende pauzes tijdens het werk. Neem de tijd om leuke dingen te doen. Ga bijvoorbeeld wandelen in je pauzes zodat je je hoofd leeg kan maken en weer met een leeg hoofd verder kan.

10. Beloon jezelf

En dan de laatste van de motivatie tips. Had je vandaag echt totaal geen zin om aan de slag te gaan, maar heb je het toch gedaan? Beloon jezelf. Heb je eindelijk die grote taak af waar je zoveel moeite mee had? Beloon jezelf. Heb je de belangrijke deadline gehaald? Beloon jezelf. Kortom beloon jezelf bij elke belangrijke mijlpaal, zo blijf je gemotiveerd en ga je goed aan de slag.

Wat zijn jouw ultime motivatie tips?

Wil je nou elke keer als ik een blog upload een berichtje in je mailbox? Vul dan hier even je gegevens in en dan mailen we snel!

No Comments

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.