Tips & tricks | Hoe kan je beter slapen.

De laatste tijd slaap ik heel slecht, dus ik ben van alles aan het uitproberen om beter te kunnen slapen. Vandaag geef ik jullie een aantal tips & tricks hoe je beter kan slapen en wat je daarvoor moet gaan doen. Veel leesplezier en slaap lekker alvast!

Slaapdrankjes.

Er zijn een aantal ‘slaapdrankjes’ die je helpt sneller in slaap te vallen. Ik drink bijvoorbeeld heel vaak voor het slapen warme melk met anijs erin. Ook zijn er andere drankjes zoals kamillethee, amandelmelk en kokoswater.

Ga ontspannen naar bed.

Zorg ervoor dat je ’s avonds niet nog een lastig telefoontje pleegt of nog even werkt, maar ontspan ’s avonds. Lees bijvoorbeeld een boek of schrijf op wat er rond je hoofd spookt of leg alvast je kleding voor de volgende dag neer.

Oh what I would give to sleep in your arms tonight.

Licht.

Zorg ervoor dat je ’s avonds zo min mogelijk licht ziet. Licht remt namelijk de aanmaak van het slaaphormoon Melatonine. Vooral het ‘blauwe’ licht van je tv, tablet, computer en telefoon. Zet deze apparaten dus ongeveer een uur voor het slapen uit.

De temperatuur.

Als je in bed ligt en je hebt het te warm of te koud is dit niet goed en kan je hierdoor vaak niet slapen. De ideale temperatuur op je slaapkamer is 18 graden. Dus heb je het te warm? Gooi dan een raampje open. Heb je het te koud? Gooi dan nog een extra deken over jezelf heen.

I’m off to club bed featuring DJ Pillow & MC Blanky.

Yoga/mediteren.

Veel mensen denken vaak dat dit niet helpt, ik dacht dit eerst ook. Toch vind ik het heerlijk om voor het slapen nog even wat Yoga te doen. Je ontspant je hele lichaam en maakt op hetzelfde moment je hoofd helemaal leeg waardoor je ontspannen naar bed gaat en lekker kunt gaan slapen. Ik gebruik hiervoor de app WomanWorkout.

Muziek luisteren.

Vaak merk je dat als je in bed ligt en niet kan slapen je dan gaat piekeren of de woorden ‘ga nou slapen’ door je hoofd spoken. Zet op dit moment wat muziek op. Je gaat dan luisteren naar de muziek en gaat dus niet meer piekeren of denken en val je sneller in slaap.

Wat doe jij als je niet in slaap kan vallen?

Wil je nou elke keer als ik een blog upload een berichtje in je mailbox? Vul dan hier even je gegevens in en dan mailen we snel!

1 Comment

  • Reply Persoonlijke update | 19 en de ziekte van Pfeiffer. - 30 juni 2020 at 15:35

    […] Ik sliep al 2 weken heel slecht tot bijna niet en heb hiervoor van alles geprobeerd om toch beter te slapen, maar dit lukte niet. Dit ging gepaard met duizeligheid en koorts. Na 2 weken ben ik naar de huisarts gegaan die mij doorverwees naar de specialist. Zij keek naar mijn bloeddruk, hart en longen, maar alles was prima. Toen verwees ze me door om bloed te gaan prikken. Tijdens het bloedprikken viel ik bijna flauw terwijl het me normaal niks doet. 2 dagen later werd ik opgebeld door de huisarts met de mededeling dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Kan je slecht slapen en wil je weten wat je er tegen kan doen? Lees dan tips & tricks hoe kan je beter slapen. […]

  • Geef een reactie

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.